ΕΑΡΙΝΗ ΑΛΛΕΡΓΙΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ

 

Φαγούρα, δακρύρροια, κόκκινα μάτια, πρησμένα βλέφαρα είναι τα πλέον συνήθη συμπτώματα όσων ταλαιπωρούνται, την άνοιξη κυρίως, από εποχική αλλεργία στα μάτια τους.

Οι αλλεργίες στα μάτια προκαλούνται σε άτομα με προδιάθεση σε αλλεργίες, όταν έρχονται σε επαφή με αλλεργιογόνα. Τα αλλεργιογόνα είναι ουσίες που πυροδοτούν αλλεργικές αντιδράσεις και υπάρχουν παντού στο περιβάλλον. Τα πιο κοινά αερομεταφερόμενα αλλεργιογόνα την άνοιξη είναι κυρίως η γύρη από τα δένδρα και το γρασίδι. Η γύρη της αμβροσίας ενοχοποιείται επίσης για τις αλλεργίες προς το τέλος του καλοκαιριού και το φθινόπωρο.

Η εποχική αλλεργία στα μάτια επηρεάζει περίπου το 1/3 των ενηλίκων. Σε κάποιες περιπτώσεις η αλλεργία στα μάτια μπορεί να παίξει κάποιο ρόλο στην αλλεργική επιπεφυκίτιδα και σε άλλες μολύνσεις των ματιών.

Για να μειώσετε τα συμπτώματα της εαρινής αλλεργίας στα μάτια σας, ακολουθείστε 8 απλές συμβουλές:

  1. Ξεκινήστε νωρίς. Επισκεφθείτε τον οφθαλμιατρό σας και ενημερωθείτε για το τι πρέπει να κάνετε προκειμένου να μειώσετε την ευαισθησία σας στις αλλεργίες της άνοιξης.
  2. Προσπαθήστε να αποφύγετε ή να μειώσετε την έκθεσή σας στις πρωτογενείς αιτίες που προκαλούν αλλεργία στα μάτια σας. Την άνοιξη και το καλοκαίρι η γύρη από τα δένδρα και το γρασίδι είναι οι κύριοι ύποπτοι. Η γύρη της αμβροσίας είναι ο κυριώτερος ένοχος για αλλεργίες προς το τέλος του καλοκαιριού και το φθινόπωρο.
  3. Προστατέψτε τα μάτια σας από τα αερομεταφερομένα αλλεργιογόνα με προστατευτικά γυαλιά ηλίου (wraparound glasses).
  4. Μην τρίβετε τα μάτια σας εάν έχετε “φαγούρ”. Το τρίψιμο απελευθερώνει περισσότερη ισταμίνη και επιδεινώνει τα συμπτώματα της αλλεργίας.
  5. Χρησιμοποιείτε πολύ συχνά τεχνητά δάκρυα για να απομακρύνετε τα αερομεταφερόμενα αλλεργιογόνα από τα μάτια σας. Ρωτήστε τον οφθαλμίατρό σας να σας υποδείξει τα κατάλληλα για την περίπτωσή σας.
  6. Μη φοράτε φακούς επαφής ή έστω φοράτε ημερήσιους έτσι ώστε να μειώσετε τη συσσώρευση των αλλεργιογόνων στους φακούς σας
  7. Πριν κοιμηθείτε κάνετε ντους και καθαρίστε τα βλέφαρά σας απαλά ώστε να απομακρύνετε κάθε ίχνος γύρης που θα μπορούσε να σας ερεθίσει στη διάρκεια του ύπνου.
  8. Μπορείτε να αγοράσετε ένα καθαριστή αέρα για το σπίτι σας και φροντίστε το κλιματιστικό σας να διαθέτει φίλτρο παγίδευσης των αλλεργιογόνων.